Vi kender alle til scenariet. Vi kommer gående ned langs en gågade eller i et storcenter, og i det øjeblik, vi kommer forbi en tøjbutik, kan vi ikke helt lade være med at gå ind og kigge. Her vil de fleste af os typisk søge hen mod farver, print eller styles, der tiltaler os. Fælles for mange er dog også, at de går direkte mod tøj, der hænger på bøjler, og ikke tøj, der ligger foldet sammen på hylder. Men hvorfor kan det egentlig være, at det tøj, der hænger på bøjler, tiltrækker os mere end det på hylderne?

Tøj på bøjler sælger bedre

Hvis kunderne blot ser et stykke tøj ligge på en hylde, kan det både være svært på forhånd at vide, hvilket stykke tøj det egentlig er, og det kan være svært for dem at forestille sig, hvordan dette stykke tøj ville se ud på kroppen. Derimod kan tøj på bøjler lettere give kunderne et indtryk af, hvordan tøjet vil komme til at sidde på kroppen. Derfor kan det være en god idé, hvis man ejer en tøjbutik, at man vælger at hænge tøjet op på bøjler frem for at have det liggende på hylder. Desuden vil tøjet også fremstå pænere, når det hænger på bøjler, da det kan forblive strøget og uden folder i modsætning til, hvis det lå sammenfoldet på en hylde. Det vil desuden også give større chance for, at kunderne vælger at købe det stykke tøj, de kigger på, hvis det hænger på bøjler.

Så vil du gøre noget godt for din tøjbutik, så vælg at hænge tøjet op på bøjler i stedet for at have det liggende på hylder, for det giver kunderne et bedre indtryk, og det øger chancerne for, at kunderne køber noget.

Når vi shopper, søger vi mod bøjlerne