Det er de færreste danskere, der under corona har været på messe, men tiderne er langsomt ved at skifte, og det er nu igen tid til at komme på messe og opleve, hvad alle de nye og smarte virksomheder har at tilbyde. Men det er ikke nemt at tiltrække gæsternes opmærksomhed, og derfor kommer vi her med gode råd til, hvordan du skal designe din messestand.

Det gælder om at fremstå professionel

Du kan tage et klapsammenbord med og vente på, at der kommer folk og snakker med dig. Men du kan også tage skeen i den anden hånd og arbejde på at bygge en messestand, der slår folk omkuld. Det koster en smule, ja, men en professionel messestand har stor betydning for virksomhedens brand – og det er jo den halve årsag til, at du er der.

Hav et formål in mente

Du skal have en plan for, hvad meningen er med din messestand. Skal folk blive klogere på dit produkt? Skal de tilmelde sig noget? Skal de gøres interesserede i at arbejde for jer? Når du har et formål in mente, kan du begynde at designe din stand, og eventuelt tilvælge magasinholdere, hvis folk skal tage en folder eller lignende med hjem.

Personerne repræsenterer dit brand

Husk også, at det ikke kun er messestanden, som repræsenterer dit brand. Det gør de personer, som er ansvarlig for standen, i høj grad. Det er samtalerne, som folk husker, og det skal være en god oplevelse at have snakket med nogle fra din virksomhed. Tænk derfor over, hvem det er, du sender afsted.

En stilet messeoplevelse: Sådan designer du din stand